miercuri, 6 ianuarie 2010

Cei mai prosti din clasa

Ne-am simtit noi ieri, la cursul de puericultura. Nu stiam nimic, spre deosebire de majoritatea celor din incapere, care stiau mii de detalii despre orice, cu toate ca, dupa fete, nu i-am fi suspectat ca ar avea potential sa fie parinti mai buni ca noi.

Ne-am notat cele mai importante sfaturi, mai ales legate de greseli pe care cu siguranta le-am fi facut:

- fara avionu' si alte zgaltaieri ale copilului, care pt duce la leziuni grave si permanente la nivel cerebral;

- cine arunca copilu'n tavan trebuie neaparat sa il si prinda;

- nu se pune fular pe nasul si gura copilului iarna (asta ne-a revoltat peste masura pe noi, care vrem sa-l facem ninja);

- baia se face de catre tata (hihihihi);

- restul de mama;

- fara saltea de burete (aici noi chiar reflectaseram adanc si in intelepciunea si marea noastra de cunostinte din acest domeniu ajunseseram la concluzia ferma ca cea mai buna saltea e cea de burete);

- pentru mamele care vor sa alapteze mult si bine, cica e bun ceaiul de chimen si anason. Am notat informatia. Am subliniat-o cand am aflat ca anasonul este si un puternic halucinogen.

In final, tatal a primit atestatul de puericultor, intrucat "a insusit temeinic notiunile elementare teoretice si practice in vederea ingrijirii copilului mic, necesare participarii efective a tatalui la ingrijirea copilului nou-nascut".

Primul efect al cursurilor asupra noastra a fost acela ca ne-au terminat fizic si psihic pe amandoi, am plecat tarandu-ne pe gheata pana la masina, si de-acolo in lume. Unde am inceput sa ne certam pe diverse aspecte despre care habar nu aveam pana aseara, dar pe care le-am asimilat si inteles extrem de rapid, ba chiar asupra carora ne-am format si mai rapid pareri extrem de ferme si pertinente (mai ales eu). Opinii, logic, diferite. Compromisuri? Avem nevoie de o vacanta...

Uf. Puericultura, tevatura, -ncheietura... Dincolo de geamandura.

5 comentarii:

Aida B spunea...

ai mai.
si tu, nimic...?
e de rau, nu??
bineinteles ca trebuie sa stiti amindoi sa le faceti pe toate, si baie, si schimbat pampers plin de pipicaca. si apoi mai ghidati-va si dupa instinct.
intrebare de 10 puncte de la mine: pe care parte trebuie sa doarma copilul?? daca ratezi, va anulez diploma:p
sint convinsa ca va veti descurca foarte bine. pot eu, daramite voi:p

Elena spunea...

uh.. really?!!? ce de detalii...
si eu sunt convinsa ca va veti decurca, multe cred ca vor veni si de la sine. Si acu asta e, daca o fi burete la saltea nu o fi capatul lumii :). Baftaaaaaaaaa!!

comanu spunea...

voi n-ati fost la curs de puericultura, ati fost la curs de crestere a puilor de pionieri.
care curs,totusi, are un merit colosal ma face sa rad inca citind partea cu tatal se ocupa de baie. plizzzz, pot sa vin la voi si sa-l pozez pe radu la actiunea asta? pot, pot?
nu vreti sa facem un serial? simt potential de succes...

Irina spunea...

Aaa, nu ni s-a spus pe care parte trebuie sa doarma, noi am retinut ca de pe-o parte pe alta e ok! :)) Cat despre baie si martori la aceasta, Radu accepta cu spranceana ridicata si maini ferm-tremurande orice provocare!

Aida B spunea...

bebe tre'sa doarma pe spate - asta e ultima opinie/moda pe aici. daca e sa vomite, intoarce el capul si-si rezolva problema. dupa ce o sa se intoarca singur, o sa vezi atunci pozitii de somn! Naïa a dormit o perioada cu fundul in sus.
sa vezi ce viteza o sa prinda Radu la impachetat cind o sa-l auda pe bb urlind! nu stiu ce tehnica ati invatat voi, eu sapunesc copilul pe masa de infasat si apoi il arunc in cadita la scaldat:p
relaxati-va, o sa vina totul in mod natural:)